Dansk tech-startup vil rydde op i virksomhedernes kundedata
Det traditionelle, fysiske visitkort skal være historie. Virksomheder ligger inde med store mængder data i CRM-systemerne om interne og eksterne kontakter, som ikke bliver opdateret. Det tynger dem. Det problem gør den digitale platform Stinto noget ved. Den ny teknologi hjælper virksomheder med at udveksle og opdatere kontaktinformationer på en effektiv måde. CEO i Stinto, Stuart Wynn, siger om baggrunden for Stinto:
– “Manuel opdatering er en stor frustration for mange virksomheder i dag. Det er ineffektivt og betyder, at op mod 40 procent af virksomheders kundedata er forældet. Det påvirker produktiviteten og koster på bundlinjen. Når processen digitaliseres, sparer det virksomhederne tid og holder automatisk deres kontaktdata opdateret.“
Stuart Wynn, CEO Stinto
I dag er det ofte op til den enkelte medarbejder at sikre, at virksomhedens kontaktdatabase bliver opdateret, men med Stinto bliver processen automatiseret. Når en person opdaterer sine kontaktoplysninger på platformen, bliver informationerne automatisk opdateret for alle i systemet, der har den pågældende kontakt, forklarer Stuart Wynn.
Dansk Erhverv: Virksomheder skal investere i digitalisering
Hos Dansk Erhverv mener man, at det er afgørende, at danske virksomheder tager nye teknologier til sig, hvis de vil være konkurrencedygtige i fremtiden. Det forklarer Janus Sandsgaard, der er fagchef i Dansk Erhverv:
– “Vi kan se, at det især er de små virksomheder, der er udfordret på det digitale område. Der bliver ikke investeret nok i digitalisering, men det bliver vi nød til, hvis vi fortsat skal have vækst i Danmark. Samtidig vil vi selvfølgelig gerne have flere tech-startups.”
Janus Sandsgaard, Dansk Erhverv
Stinto er ifølge Janus Sandsgaard et eksempel på en tech-startup, som vil hjælpe virksomheder:
– “Visitkortet er en tudsegammel måde at udveksle kontaktinformation på, og det er upraktisk. Jeg har selv 100 visitkort på mit skrivebord og ved ikke, om de stadig er gyldige, og jeg er ikke så flittig til at få dem langt ind i digital form. Det siger sig selv, at det kan gøres mere effektivt.”
Janus Sandsgaard, Dansk Erhverv
Kendte investorer i ejerkredsen
Stinto har hentet 10 millioner kroner via to pre-seed funding-runder. Det er kendte navne, der har skudt penge ind i virksomheden, for eksempel bestyrelsesformanden i Brøndby IF, Jan Bech Andersen.
– “Digitaliseringen er afgørende for, om danske virksomheder er konkurrencedygtige i fremtiden. Virksomhederne har brug for værktøjer som Stinto til at højne effektivitet og produktivitet.”
Jan Bech Andersen
Jan Bech Andersen peger desuden på, at det er en fordel for miljøet, at man digitaliserer visitkortet. Dermed vil der blive produceret meget færre fysiske visitkort i fremtiden, end der bliver gjort i dag.